Στη σύγχρονη εποχή δεν υπάρχει χώρος για πιεστικές μεθόδους πώλησης, πρακτική που υπήρχε στο παρελθόν και  απέβλεπε σε μια βραχυπρόθεσμη σχέση, βοηθώντας στην ουσία τον πελάτη να λάβει μια ορισμένη αγοραστική απόφαση. Ο πιεστικός πωλητής έχει δώσει τη θέση του σε αυτόν που παρέχει λύσεις και συμβουλές στον πελάτη - πολίτη - καταναλωτή. Ο σύγχρονος αυτός πωλητής οφείλει να αντιλαμβάνεται έγκαιρα και να αποδέχεται το γεγονός ότι κάποιος πελάτης μπορεί να μην έχει μια ορισμένη εκπεφρασμένη ανάγκη. Στην αντίθετη περίπτωση πρέπει να διαισθάνεται την επιθυμία του πελάτη και να κινείται στο κλείσιμο της πώλησης. Αυτό το πετυχαίνει με το να απευθύνεται με επιχειρήματα στο μυαλό και την καρδιά του πελάτη, παρέχοντας τα οφέλη εκείνα που θα τον πείσουν ότι τα χρήματά του, ο χρόνος και η προσπάθειά του πιάνουν τόπο, με στόχο τη δημιουργία μιας αποδοτικής και μακροχρόνιας σχέσης. Στην κατεύθυνση αυτή είναι σημαντικό να υπογραμμίσει κανείς ότι όλα τα στελέχη και οι εργαζόμενοι μιας επιχείρησης οφείλουν να αναγνωρίζουν ότι συμμετέχουν με τον ένα ή τον άλλο τρόπο στη διαδικασία της πώλησης των προϊόντων. Πώληση που δικαιολογεί και την τελική ύπαρξη της επιχείρησης.

Read more

Το σημερινό επιχειρησιακό περιβάλλον ασφυκτιά από την ένταση του ολοένα αυξανόμενου -κατά βάση εισαγόμενου, αλλά και εγχώριου - ανταγωνισμού προϊόντων και υπηρεσιών, τόσο σε επίπεδο ποιότητας, κόστους και εναλλασσόμενων πρότυπων μεθόδων εξυπηρέτησης όσο και σε επίπεδο εταιρικής στρατηγικής, φιλοσοφίας και εταιρικής κουλτούρας. Οι έξυπνες εταιρικές στρατηγικές του μέλλοντος οφείλουν να είναι προσανατολισμένες σε ένα μονοσήμαντο στόχο, που είναι η συνεχής αναδημιουργία προϋποθέσεων καινοτομίας και διαφορετικότητας σε νέα προϊόντα και νέους τρόπους διαχείρισης της στρατηγικής σκέψης. Οι σύγχρονες αντιλήψεις απαιτούν πλέον την υιοθέτηση νέων στρατηγικών, που ενσωματώνουν τη διεθνοποίηση της επιχειρηματικής πρωτοβουλίας, τη διαφοροποίηση προϊόντων και υπηρεσιών, την εντατικοποίηση των εσωτερικών λειτουργιών της επιχείρησης, καθώς και την εξειδίκευση σε συγκεκριμένους τομείς της αγοράς, που συνιστά και εταιρικό συγκριτικό πλεονέκτημα.

Read more

Η  μορφή πώλησης είναι η συμμετοχική, συμβουλευτική πώληση, που αποτελεί την πλέον εξελικτική μορφή πωλήσεων. Στόχος της συμμετοχικής πώλησης είναι η εξασφάλιση της ενεργού συμμετοχής του υποψήφιου πελάτη και η κατανόηση από αυτόν της σπουδαιότητας της αμοιβαίας ωφέλειας που είναι δυνατό να προκύψει μεταξύ πωλητή-πελάτη στην εν λόγω συναλλακτική διαδικασία πώλησης. Η κάλυψη των αναγκών του πελάτη μπορεί να καλυφθεί με πολλούς τρόπους και από διαφορετικούς προμηθευτές-πωλητές, η επιλογή όμως στο πρόσωπο του συγκεκριμένου πωλητή είναι συνάρτηση, πέραν της ποιοτικής σπουδαιότητας του προϊόντος και της συναισθηματικής σχέσης, μιας ιδιαίτερης διαπροσωπικής χημικής εξίσωσης που συντελείται μεταξύ πωλητή-πελάτη.

Read more

Ορισμένοι αλάνθαστοι τρόποι για να «τραβήξουμε» το ενδιαφέρον του υποψήφιου αγοραστή και να ενισχύσουμε τη διάθεση για αγορά σε περίοδο κρίσης είναι:

  • Η πρόκληση της διαδικασίας των ερωτήσεων σε όλη τη διάρκεια της παρουσίασης πωλήσεων.

  • Οι συνεχείς παροχές και διευκολύνσεις, η φροντίδα και η κατανόηση από τον πωλητή στον πελάτη.

  • Η μετάδοση του πνεύματος της «συμμετοχικής» διαδικασίας πωλήσεων.

  • Η προβολή του γοήτρου και της υστεροφημίας που θα προκύψει από την αγορά του προϊόντος.

  • Η αναφορά στο «εγώ» του πελάτη και στην «αυτοπραγμάτωση» μέσα από τη συγκεκριμένη αγορά του προϊόντος ή της υπηρεσίας.

  • Η ξεκάθαρη διαφοροποίηση των χαρακτηριστικών και των πλεονεκτημάτων του προϊόντος, καθώς και του μοναδικού συγκριτικού πλεονεκτήματος, που το κάνουν να διαφοροποιείται και του εξασφαλίζουν υπεροχή.

Read more

Απαραίτητη θεωρείται η επανεξέταση της αποτελεσματικότητας των λειτουργιών μάνατζμεντ των σύγχρονων επιχειρήσεων σε περίοδο κρίσης, ώστε να επαναπροσδιορίζονται ο ρόλος τους, καθώς και οι αρχές και οι κανόνες που διέπουν τη δράση τους, προκειμένου να επιταχύνεται η επίτευξη προκαθορισμένων στόχων και να ενισχύεται το πνεύμα συλλογικότητας μεταξύ των στελεχών της επιχείρησης.

Τα κύρια σημεία που χρήζουν ιδιαίτερης προσοχής για κάθε μία από τις λειτουργίες διοίκησης, όπως επισημαίνονται στο EXECUTIVE από το γενικό διευθυντή του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Λιανικής Πώλησης Ελλάδας (ΣΕΛΠΕ), Αντώνη Ζαΐρη, είναι:

Read more